In 2001 gaf Philips een mooie jaarkalender uit met een aantal posters en leaflets van hun reclame campagnes in het verleden .
Voorblad
O.a Ir. Louis C. Kalff (1897-1976, het Artistieke geweten van Philips.
Architect en ontwerper Louis C. Kalff was in Nederland pionier op het gebied van industriële vormgeving. Hij stond aan de wieg van de Design Academie Eindhoven en legde de basis voor het Philips-logo.
Vanaf 1925 gaf hij de reclamevormgeving van Philips een modern gezicht. Onder zijn leiding werd in 1929 het Lichtadviesbureau opgericht. Met zijn grote lichtshows nam Philips deel aan de Wereld-tentoonstellingen in Barcelona, Antwerpen en Parijs. Kalff kreeg ook architectuur-opdrachten van van Philips. Hij ontwierp het Dr. A.F. Philips Observatorium in Eindhoven en de diamant-boorderij in Valkenswaard.
In 1958 verzorgde Kalff samen met Le Corbusier voor de spectaculaire deelname aan de Wereldtentoonstelling in Brussel met het Philipspaviljoen en het Poème Electronique.
Als freelancer vervaardigde hij affiches voor o.a. de Holland- merikalijn, Zeebad Scheveningen en PTT.
Na zij pensionering in 1960, werkte hij met architect Leo de Bever aan het Evoluon. Het was het laatste levenswerk van de geniale lichtarchitect die bijna veertig jaar het artistieke geweten was binnen het Philips-Concern.
Philipskalender 2001 – Postercalendar - Let’s make things better.
January
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjqFvNegGoxPTlmVXm6K2oBDWnLonEXSamkrWGhFw6cyNCMt6Jy492u9NLUJx3SMcSL6MX5QNbzJwgXDEkmQzfq_MV7uAxGg2Pb3pFIMsB0Pby0DO_V4zT9aV-pqnLKaXG0Z_Chrxoisw0/s320/Januari-2001.jpg)
The first two decades of twentieth century, many Dutch firms, including Philips, regulary used Dutch costumes and other national symbols in their advertising
February
The well-known Philips loudspeakers are depicted on this poster, which dates from around 1930. from top to bottom type 2011, The Master singer, type 2007, The pancake and type 2017, little Chinese hat.
March
This brochure from 1956 proudly announces “Philips” televisions enriche familylife
April
For safity when driving, effective and riable lighting is as essential as good brakes. In the latter half
of the 1930s the yellow Philips “Duplolux” Selectiva lamps combined all characteristics of good headlights: reduces clare, better visibility and robust construction.
May
Featuring the musici dols of the day, this poster from 1960s served to promote a wide range of Philips products
June
In 1935 a major advertising campaign centered aroud a bespectacled baby was launched to promote the new Super-Arlita lamp (in Holland called – Bi Arlita Lamps) Wit hits double-coiled filament, this lamp provided better lighting at lower costs.
July
This Frech Poster around 1953 play fully revisits the Garden of Eden to promote the double-heades Philishave.
Augustus
On this poster from around 1950 a contest marketing the launch of a new transmitter is used to encourage customers to buy a new radio set.
Septembre
On this poster from 1929 musical notes symbolize the melodious qualitiy of Philips rado sets
Octobre
This poster dates from 1950 and depicts a young lady holding up a Philips incandescent lamp withe the Philips emblem in the background.
Novembre
Philidyne was the Philips brand name for bicycle lighting products (lmaps, dynamo’s) from the late 1930s to the late 1950s
Decembre
This leaflet from 1928 emphisized the benefits of electronical candlelihgt for decoration of Christmas trees: as a cosy as the light of ordinary candles and no risk of fire.
De kalender met poster is te bestellen via de Art Gallery van Muset www.postersquare.com